Zoek
Zoeken
Sluiten

Donau Limes Werelderfgoed Tour: Etappe 1 Passau-Schlögen

Startplaats: 94032 Passau
Bestemming: 4083 Haibach ob der Donau

Korte beschrijving:
Etappe 1: Donau Limes - In het rijk van de Romeinen
Techniek: *
beleveniswaarde: ******

Aanbevolen seizoenen:
  • April
  • Mei
  • Juni
  • Juli
  • Augustus
  • September
  • Oktober
Eigenschappen:
  • Etappereis
  • veelbelovend
  • rustplaats
  • cultureel / historisch
  • geologische hoogtepunten
  • botanische hoogtepunten
  • faunistische hoogtepunten

Beschrijving:
De eerste etappe van deze plezierige rivierfietstocht op zoek naar de fascinatie van het UNESCO werelderfgoed Donau Limes leidt van de drierivierenstad Passau stroomafwaarts door de diepe Donaukloof van de Boven-Donau naar het beroemde natuurwonder Schlögener Donauschlinge. Hier, aan de Romeinse kant van de legendarische militaire grens, laten het landschap, opgravingen, visualisaties, ... de bezoekers de wereld van de Romeinen voelen. Bovendien biedt St. Severin zeer persoonlijke video-inzichten in zijn tijd.

 


Hoogtepunten:



  • Oude stadsschiereiland van Passau (vestingstad Batavis + Romeinse haven)

  • Boiotro fort met Romeins museum (diepgaande inzichten in de lokale Romeinse wereld, visualisaties)

  • Europees natuurreservaat Boven-Donauvallei (Donau Limes, natuurlijk hoogtepunt)

  • Burgus Oberranna (opgravingslocatie, visualisaties)

  • Natuurwonder Schlögener Donauschlinge & Schlögen Roman Park (opgravingslocatie, visualisaties)

  • Romeinse rustplaatsen met inzicht in het Romeinse leven

  • Video-inzichten van St Serverin in zijn tijd

Routebeschrijving:
Dreiflüssestadt Passau – de vaak gefotografeerde oude stadsgebied op het schiereiland tussen de Donau en de Inn nodigt uit tot ontdekken met beroemde bezienswaardigheden en een doolhof van oude straatjes. Kunstzinnige historische gevels, imposante prachtgebouwen zoals de Dom St. Stephan, de prins-bisschoppelijke residentie, het stadhuis, de Veste Oberhaus,... getuigen van welvaart door de drie rivieren - Donau, Inn en Ilz - en van een eeuwenlang centrum van geestelijke en wereldlijke macht!

Vanaf het station fietsen we door de recentere "stratenkloven" van het oude stadsgebied naar de Inn - naar de Marienbrücke.


De fietstocht leidt ons in een lus door de middeleeuwse Passauer Innstadt naar het Römermuseum Kastell Boiotro – een hoogtepunt voor Romeinenliefhebbers! De opgravingssite met museum maakt de wereld van de Romeinen in Passau tastbaar. En biedt sleutel-informatie om de fascinatie voor de "Donaulimes" te ontdekken. Laat je gewoon meevoeren ;-)


Tip 1: De fietsrekken bevinden zich in de rijrichting achter het museum - dus fiets de lus door de Innstadt uit.


Tip 2: Op het hoogste punt van de Innstadt-lus is een korte omweg naar de kerk St. Severin mogelijk. Helaas is deze vaak gesloten.


"Mens sana in corpore sano" (= een gezonde geest in een gezond lichaam) - Na het "geestelijke" museum begint het "lichamelijke" fietsplezier. Kort door een stedelijk gebied, waarna we direct na de spoorwegovergang de met bomen omzoomde Donauoever bereiken. Hier is een omweg naar het water in het kleine parkachtige gebied de moeite waard – een prachtig uitzicht op de drie rivieren van Passau! Inn, Donau en Ilz zijn mooi te onderscheiden aan de verschillende waterkleuren. Zou het garnizoen van het nabijgelegen castellum Boiodurum ook gefilosofeerd hebben over dit kleurenpalet?


We verlaten het Romeinse nederzettingsgebied en volgen de Donaulimes stroomafwaarts - deels door oeroude oeverbossen, deels door stedelijke industrieterreinen. Bij de gemeentelijke rioolwaterzuiveringsinstallatie wijst een bord naar de opgravingssite "Romeinse Wachttoren". Deze maakte deel uit van de wachttorenlijn langs de Donaulimes. Helaas is deze alleen op afspraak te bezichtigen vanwege de ligging in een operationeel gebied. Tip: In het Römermuseum Kastell Boiotro illustreert een model van deze wachttoren zijn werking.


Met de grensovergang naar Oostenrijk wordt het landschap natuurlij­ker: We fietsen de diep ingesleten Donaudurchbruch van het "Oberen Donautal" binnen - met meer dan 90 km een van de langste doorbraakdalen van de Donau! De steile zuidelijke oever wordt gekenmerkt door dennenbossen, in de ontoegankelijke steile flanken van de noordelijke oever hebben de laatste (!) grote hang- en kloofbossen van Midden-Europa overleefd. De dalbodem wordt gevuld door de machtige Donaustroom. Geen wonder dat dit dal tot Europees beschermgebied is verklaard! Het comfortabele fietspad volgt - omwille van de ruimte – meestal de Nibelungenstraße. Af en toe gaat het over kleine zijwegen over een van de weinige alluviale terrassen. We fietsen aangenaam stroomafwaarts. Grandioze uitzichten op de Donau en de dalflanken, smalle passages, alluviale terrassen, kastelen,... prikkelen de ontdekkingsdrang. In de flow van het Donaufietsen wordt de natuurlijke beschermende werking van de brede Donau bewust - een natte limes. Zoals ooit rustplaatsen belangrijke onderdelen van het Romeinse wegennet waren, zo omringen nu Romeinse rustplekken het fietspad. Ze bieden verschillende inzichten in het Romeinse leven: Donaugrens, douane, vroege christendom,... Een stuk verderop maakt het indrukwekkende krachtwerk Jochenstein indruk. Het is een soort eerbetoon aan de Romeinse ingenieurskunst: meettechniek, Opus caementicium (Romeins beton), aquaducten, schepraderen, molenraderen,... schieten door je hoofd. Het is een glimlachige ontdekking dat Romeins beton soms langer meegaat dan modern ;-). Kort na het krachtwerk herinnert een replica van een Romeinse mijlpaal aan de in de nabijheid verlopende Romeinse weg. Deze was niet alleen een belangrijke militaire en handelsroute, maar ook een terugtochtroute van de laatste Romeinen van Passau op hun weg naar Lauriacum (Enns).


De pittoreske Donaumarkt Engelhartszell nodigt - vrijwel halverwege de etappe - uit tot een pauze. De historische gevels in het dorpscentrum getuigen van welvaart als middeleeuws tolstation. Het lokale Stift Engelszell is beroemd om zijn adembenemende abdijkerk – een rococojuweel van Oostenrijk! Tip: Zeker gezien moeten worden. Daarna wordt het heuveliger. De menselijke beklimmingen worden beloond met heerlijke afdalingen. Volgende stop "Burgus Oberranna" – een hoogtepunt voor Romeinenliefhebbers! Een beschermgebouw laat de opgravingssite van een unieke Quadriburgus in Oostenrijk van dichtbij ervaren. Het toont ook aan dat deze verdedigingsstructuur van de Donaulimes beslist niet alleen een puur functioneel bouwwerk was. Lifestyle, een Romeins grondrecht.


Het laatste stuk van deze etappe is verder heuvelachtig. Langs de oude veerpont Wesenufer fietsen we naar het finale hoogtepunt – het beroemde natuurwonder Schlögener Donauschlinge & het Römerpark Schlögen! Diep ingesleten verandert de Donau hier binnen enkele kilometers twee keer van stroomrichting met bijna 180°. De Romeinen herkenden het strategische potentieel en richtten in de eerste bocht een fort (100 – 150 man) met haven op. De opgravingen in het Römerpark brengen deze verdedigingsstructuur en het leven erin dichterbij. Een grandioze afsluiting!

Tip van de auteur:

Entdeckungsreisen mit genussvollem Zwischenstopp! Diese Tour führt direkt an folgenden Kulinarikpartnern vorbei: 


Veiligheidsinstructies:
Bewegwijzering:

Om je gemakkelijker te kunnen oriënteren, is deze themafietsroute bewegwijzerd met een eigen fietsbegeleidingssysteem. Er zijn aanpassingen voor de Beierse en Opper-Oostenrijkse staatsfietsgeleidingssystemen.


 


Speciale opmerking:


Let op! Steek de grens tussen Opper-Oostenrijk en Beieren over bij Passau. Vergeet je paspoort niet!

Meer informatie en links:
Tip: Als je de pracht en praal van Passau niet kent, moet je op deze route in ieder geval een omweg maken naar de Dom! Vandaag de dag weinig bekend: het schiereiland van de oude stad was duizenden jaren geleden al een waardevol nederzettingsgebied - het bood uitstekende handelsmogelijkheden door de samenvloeiing van de drie rivieren, is door zijn verhoogde ligging beschermd tegen overstromingen en bood als schiereiland natuurlijke bescherming. Vóór de Romeinen lag hier de grote laat-Keltische nederzetting Boiodurum (het centrum lag op de Domberg). De Kelten verlieten het rond 50-30 voor Christus om nog onbekende redenen. De Romeinen bezetten het huidige Passau rond 50 na Christus en bouwden een klein fort in het centrum van Boiodurum. In de omgeving ontwikkelde zich een bloeiende burgerlijke nederzetting en een haven aan de Donau. In deze tijd waren de relaties met de vrije Germaanse stammen relatief ontspannen. Als je vanaf de Marienbrücke-brug achterom kijkt, kun je de hoge ligging van het schiereiland, inclusief de Domberg en de Ortsspitz, goed herkennen.

Met de oversteek van de Inn gaan we niet alleen van de Romeinse provincie Raetia naar de provincie Noricum, maar ook van het Gallische douanedistrict (Atlantische Oceaan - Inn) naar het Illyrische douanedistrict (Inn - Zwarte Zee). Dit betekende dat er binnenlandse douanerechten betaald moesten worden voor de transfergoederen. Dit kon een lucratieve zaak zijn voor de huurders van de douanestations. Geen wonder dus dat douanebeambten niet de beste reputatie hadden! Rond 90 na Christus nam de dreiging toe en werd de Donau Limes uitgebreid. Hier op de zuidelijke oever van de Inn, aan de monding van de Inn in de Donau, werd een tweede fort (300 soldaten) van ongeveer 14.000 vierkante meter gebouwd samen met een omliggende burgerlijke nederzetting. Dit kreeg de naam Boiodurum.


Vanaf het midden van de 2e eeuw werd er een derde, groter fort (1000 soldaten) gebouwd op het schiereiland - Batavis. De Romeinse basis groeide gestaag uit tot een belangrijk centrum voor scheepvaart, transport en handel.


In het midden van de 3de eeuw begon het Romeinse Rijk voor het eerst af te brokkelen: Interne gevechten verzwakten het rijk en de Germanen vielen steeds vaker de provincies binnen. In deze periode verwoestten de Alemannen de twee forten op het schiereiland (Batavis + Ortsspitz), het fort op de zuidelijke oever van de Inn (Boiodurum) en de bijbehorende burgerlijke nederzettingen. Het resultaat: een reorganisatie van de grensverdediging! Het aantal troepen in de forten werd gereduceerd, maar in het achterland werden snel beschikbare hulptroepen geïnstalleerd. De forten werden verkleind maar versterkt. Als alternatief werden de burgerlijke nederzettingen verplaatst naar de forten - versterkte steden ontstonden. Zo werd aan het einde van de 3e eeuw de massieve vestingstad Batavis gebouwd op het schiereiland en het kleine kasteelachtige fort Boiotro op de zuidelijke oever van de Inn. Boiotro is overigens een verkleinwoord van Boiodurum. De Romeinen hielden ook van grapjes.


In 476 na Christus stortte het Romeinse Rijk in met de afzetting van de laatste Romeinse keizer Romulus Augustulus. De Germanen volgden en namen de heerschappij over. Een wereldmacht vol licht en schaduw vervaagde.


Severinus was actief tijdens deze periode van instorting. De Romeinse missionaris liet een klein klooster bouwen in Boiotro. De kerk van Sint Severinus, niet ver van het fort van Boiotro, is waarschijnlijk op de fundamenten hiervan gebouwd. Toen Batavis niet langer militair kon worden gehouden, organiseerde hij de terugtrekking van de Romeinse bevolking naar Lauriacum (Enns). Hij werd later heilig verklaard voor zijn daden.


 


 


Tip: Severinus van Noricum biedt ons op drie geselecteerde locaties zeer persoonlijke videoinzichten in zijn turbulente tijd!


 


Deze AR-inzichten zijn alleen hier te vinden:



  • Kastell Boiotro met het Romeins Museum

  • Römerburgus Oberranna

  • Römerpark Schlögen


 

Startplaats: 94032 Passau
Bestemming: 4083 Haibach ob der Donau

Tijdsduur: 2h 54m
Lengte: 42,2 Kilometer
Hoogte (oplopend): 115m
Hoogte (aflopend): 134m

Laagste punt: 282m
Hoogste punt: 323m
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Conditie: Gemakkelijk
Panorama: Droomtocht

Vetrekpunt: Passau Centraalstation (Hoofduitgang)
Trefpunt: Schlögen / Donau veerboot aanlegplaats "Schlögen – Au"

Verdere informatie:
  • Tocht van meerdere dagen
  • Mogelijkheid tot verzorging

Bereikbaarheid/route

Openbaar vervoer
Reizen naar de Donau-regio

Hoe komt u in de Donau-regio?


De snelle weg naar uw bestemming - met de trein, bus, auto, boot of vliegtuig.


Parkeren
Parkeren in Passau
Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst

Wendt u zich voor informatie tot het contact.

Donau Limes Werelderfgoed Tour: Etappe 1 Passau-Schlögen
WGD Donau Oberösterreich Tourismus GmbH
Lindengasse 9
4040 Linz

Telefoon +43 732 7277 - 800
Fax +43 732 7277 - 804
E-Mail info@donauregion.at
Web www.donauregion.at
http://www.donauregion.at

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

powered by TOURDATA