Zoek
Zoeken
Sluiten

Kulinarische Radtour 9: Altmünster - Gschwandt

  • Culinair interessant

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Startplaats: 4813 Altmünster
Bestemming: 4813 Altmünster

Tijdsduur: 1h 50m
Lengte: 27,0 Kilometer
Hoogte (oplopend): 146m
Hoogte (aflopend): 146m

Laagste punt: 426m
Hoogste punt: 501m
Moeilijkheidsgraad: Middel
Conditie: Middel
Panorama: Iets uitzicht

powered by TOURDATA

Gemeentehuis Altmünster - Gmunden - Traunuferweg - Marienbrücke - Leitenbauernweg - Grafing - In der Edt - Mostschenke Hoidinger
14 km (totale afstand: 28 km, heenreis 14 km, terugreis 14 km)

Hoogteverschil: 119 m

Vanaf het stadhuis van Altmünster fietsen we linksaf door de Marktstraße naar de metro naar de promenade langs het meer, houden links aan en fietsen langs de camping. Daarna moeten we terugfietsen naar de B145 en rechtsaf slaan naar het fietspad naar Gmunden. Na het passeren van de openluchtzwembaden in Altmünster en Gmunden bereiken we het Toscanapark. Hier moet je een omweg maken naar het Seehotel Schloss Ort. Schloss Ort (tot het begin van de 20e eeuw ook Orth gespeld) is een complex van twee kastelen aan de Traunsee en ligt op het eiland Ort in het dorp Ort in de stad Gmunden in Oberösterreich. Het bestaat uit het bekendere meerkasteel op een eiland in de Traunsee en het landkasteel dat via de brug met elkaar verbonden is. Het meerkasteel is een van de oudste gebouwen in het Salzkammergut. (zie Tour 1; bron: Wikipedia).

Nu fietsen we verder langs de promenade langs het meer naar de voetgangerszone van Gmunden naar het stadhuisplein, waar ook de aanlegsteiger voor boten is. We gaan verder op het R4-fietspad, dat onder de Traunbrücke-brug doorloopt. Na korte tijd zien we de Marienbrücke voor ons liggen, die we na een ietwat steile klim oversteken. Aan de andere kant houden we links aan en volgen het goed aangegeven R4-fietspad naar de B144 (Linzer Straße). We slaan weer linksaf en fietsen over het fietspad langs de weg tot aan Dr. Majer Maschinenbau aan de rechterkant van de weg. Daar steken we de weg over en fietsen bergopwaarts over de Leitenbauernweg. We volgen nu het R4-fietspad, steken de B120 over en passeren het gehucht Steig. We verlaten dan het R4-fietspad en slaan rechtsaf het boerenpad op naar Grafing. We fietsen daar in een bocht naar links om de Weber manege heen en komen na korte tijd bij een kruising. Hier volgen we de borden In der Edt en nemen de goederenweg Grund. Na een paar meter zien we weer de borden In der Edt en gaan hier linksaf. Vervolgens steken we de hoofdweg in een rechte lijn over en gaan bij de volgende huizen scherp rechtsaf. Nu nog een klein stukje omhoog naar het volgende kruispunt, waar we rechtsaf slaan richting Gschwandt. Onze bestemming, de Hoidinger ciderkroeg, ligt nu voor ons aan de linkerkant.

Bij Hoidinger kun je niet alleen terecht voor een stevige snack en een verfrissende cider. De boerderij heeft ook een andere specialiteit in petto als zogenaamde Arkboerderij. Inheemse dierenrassen die met uitsterven worden bedreigd, worden hier gehouden en verzorgd, zoals hieronder wordt beschreven.

De route terug naar Altmünster is een beetje anders. Er zijn hier een aantal boerenpaden, die allemaal erg prettig zijn om over te fietsen. Eerst fietsen we via Edt terug naar Grafing, dit keer om de manege heen in een bocht naar rechts en na een korte afdaling komen we op het R4-fietspad. We houden links aan in de richting van Scharnstein, Grünau en Vorchdorf. Tijdens de rit hebben we een prachtig uitzicht op de Traunstein en het Höllengebergte.

Na de huizen, die we al snel bereiken, volgen we het R4-fietspad en slaan we rechtsaf. Na een kleine spoorwegovergang gaan we linksaf en steken we de B120 over. Via de Leitenbauernweg en de korte afdaling die daarbij hoort, bereiken we de Linzer Straße, die we oversteken. We verlaten het R4-fietspad en slaan eerst rechtsaf en na een kort stukje linksaf richting de rioolwaterzuiveringsinstallatie. Nu moeten we voorzichtig zijn, want na ongeveer 400 meter moeten we borden zien voor een afslag naar Theresienthal, die naar rechts leidt naar een klein pad. Als we dit pad volgen, komen we bij de Traun-brug op de noordelijke rondweg van Gmunden. De brug is in 2020 volledig gerenoveerd, wat betekent dat het fietspad over de brug ook is verbreed, waardoor het veel gemakkelijker is voor fietstoeristen. Na het oversteken van de brug bereiken we Kleinreith na slechts een paar meter en een kleine klim. Eenmaal op de weg houden we links aan en zien we aan de linkerkant de herberg Altmühl voor ons.

We fietsen verder richting Gmunden, volgen de borden naar het station aan de rechterkant en fietsen langs het recyclingcentrum van Gmunden en vervolgens langs het station naar Altmünster. Na het passeren van de sportaccommodatie "Traunsteinstadion" van FC Altmünster steken we onder de spoorlijn door en slaan we linksaf de Kalvarienbergweg op naar Gasthof Hocheck, waar we de tour kunnen bespreken.

Nu hoeven we alleen nog maar de Marktstraße bergafwaarts te volgen tot we ons startpunt bij het stadhuis van Altmünster bereiken.

Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
  • Voor groepen geschikt
  • Voor alleenreizenden geschikt
  • Geschikt voor met vrienden
  • Geschikt voor twee
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst

Wendt u zich voor informatie tot het contact.


Kulinarische Radtour 9: Altmünster - Gschwandt
Tourismusbüro Altmünster
Marktstraße 6
4810 Gmunden

Telefoon +43 7612 87181
E-Mail info@traunsee-almtal.at
Web traunsee-almtal.salzkammergut.at/or…
https://traunsee-almtal.salzkammergut.at/orte/altmuenster.html

Wij spreken de volgende talen

Duits

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Startplaats: 4813 Altmünster
Bestemming: 4813 Altmünster

Tijdsduur: 1h 50m
Lengte: 27,0 Kilometer
Hoogte (oplopend): 146m
Hoogte (aflopend): 146m

Laagste punt: 426m
Hoogste punt: 501m
Moeilijkheidsgraad: Middel
Conditie: Middel
Panorama: Iets uitzicht

powered by TOURDATA