Zoek
Zoeken
Sluiten

Motorradtour "Haunsberg - Rupertiwinkel - Chiemsee"

  • Ronde
  • Verblijfsmogelijkheid

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Startplaats: 5230 Mattighofen
Bestemming: 5230 Mattighofen

Tijdsduur: 4h 13m
Lengte: 253,2 Kilometer
Hoogte (oplopend): 2.982m
Hoogte (aflopend): 2.988m

Laagste punt: 369m
Hoogste punt: 1.183m
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Conditie: Gemakkelijk
Panorama: Enigszins uitzicht

Wegdek:
asfalt

powered by TOURDATA

HAUNSBERG - RUPERTIWINKEL - CHIEMSEE
Recht tegenover de KTM Motohall wijst de wegwijzer ons in de juiste richting: Mattsee! We volgen de L505 echter maar tot kort na Pfaffstätt en slaan dan rechtsaf de L1050 op. De kronkelige weg brengt ons in zuidelijke richting en leidt ons dankzij een paar kruisingen naar de westelijke oever van het Obertrum-meer. We rijden door het dorp en draaien naar onze eerste etappebestemming. De Haunsberg wacht ons op met fantastische panoramische uitzichten: aan de ene kant het Oostenrijkse Salzkammergut en aan de andere kant het - toegegeven, niet zo spectaculaire - Beierse Salzachdal. Het derde hoogtepunt, naast de uitnodigende herberg, is de "nieuwe" Kaiserbuche. De jonge boom werd geplant ter nagedachtenis aan de "echte keizerlijke beuk" nadat deze was verwoest door een blikseminslag en wordt nu gekoesterd en verzorgd. Geïnteresseerde motorrijders moeten het hele verhaal zelf "uitpluizen" met behulp van de foto's en informatie die in het café worden getoond.


Onze verdere voortgang is precies het tegenovergestelde van werken; we genieten van een levendige en bochtige rit over de Haunsberg en in Oberndorf over de Salzach naar Laufen. Hier nemen we de afslag naar Abtsee en verder naar Schönram. We zien af van een bezoek aan de plaatselijke brouwerij voor een proeverij en rijden verder via Teisendorf, Neukirchen en Hammer naar Inzell. Hier is het de moeite waard om een korte stop te maken bij de Max-Aicher-Arena: de indrukwekkende ijsbaan wordt niet alleen gebruikt voor schaatswedstrijden, maar is ook een vaste bestemming voor motorfans - de spectaculaire ijsspeedwayraces worden hier gehouden als onderdeel van de wereldkampioenschappen!
Vanaf hier rijden we onze motoren niet helemaal in de racemodus, maar nemen we toch in een stevig tempo de Alpenweg richting Ruhpolding. We verlaten het dorp aan de rechterkant en rijden verder over de B305 richting Mittersee en Weitsee. Naast het natuurschoon dat de regio te bieden heeft, zijn de twee meren en de omliggende bos- en weidegebieden zeer populaire bestemmingen voor uitstapjes: in de zomer om te zwemmen en vooral te wandelen; in de winter vooral om te langlaufen.
Alpineskiën heeft een van zijn hotspots "een paar meter" verderop: bij Seegatterl kun je de tolweg naar de Winklmoosalm nemen, de thuisbasis van waarschijnlijk de beroemdste Duitse skiër, "Gold-Rosi" Mittermaier. De zeven euro tol is een goede investering, want niet alleen de bochten bergop zijn leuk, maar ook een gezellige rustpauze in een van de biertuinen waar je uit kunt kiezen voor een prachtig Alpenpanorama.
Na deze omweg over de Alpenweg rijden we verder langs Reit im Winkl naar Unterwössen en Marquartstein. We laten ons meevoeren op het ritme van de bochten en bereiken de Beierse Zee, de Chiemsee, bij Chieming. Er zijn hier twee interessante plaatsen voor een korte (koffie)stop: de camping "Seehäusl" met een gezellige vakantiesfeer direct aan de oever van het meer; of iets onrustiger, maar een populaire en bekende stopplaats voor motorrijders: het "Roadhaus Chiemsee" in Übersee. Hier en verder langs de westelijke oever van het meer is de verkeersdrukte aanzienlijk groter en toeristischer, d.w.z. langzamer en rustiger - je wilt tenslotte genieten van het landschap.
We sukkelen mee in de processie tot Gstadt en overwegen een bezoek te brengen aan Herreninsel met het sprookjeskasteel van koning Ludwig II en Fraueninsel met de benedictijnse abdij Frauenwörth. De benodigde tijd is echter relatief lang, dus het is de moeite waard om de twee eilanden als een aparte excursie te beschouwen. We verlaten dus de Beierse Zee en varen via Eggstätt, Seeon en Altenmarkt an der Alz naar Stein an der Traun. Vanaf hier is het een snelle rit via Palling naar Tittmoning, waar de "Parapluie" voor Kasteel Tittmoning een prachtig uitzicht biedt op de Beierse en Oostenrijkse Alpen - als het weer het toelaat: Van de Staufen tot de Untersberg tot de Dachstein; en ook de Haunsberg, die we vandaag al op ons lijstje hadden staan, is duidelijk zichtbaar.
We negeren de talrijke koffie- en gebakverleidingen op het stadsplein van Tittmoning en steken in plaats daarvan de Salzach over en daarmee de grens met Oostenrijk. Ostermiething, Geretsberg en Gundertshausen zijn de volgende punten die ons door het prachtige Oberösterreich terug naar Mattighofen brengen.






Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst

Wendt u zich voor informatie tot het contact.


Motorradtour "Haunsberg - Rupertiwinkel - Chiemsee"
Entdeckerviertel
Theatergasse 3
5280 Braunau am Inn

Telefoon +43 7722 62644
E-Mail info@entdeckerviertel.at
Web www.entdeckerviertel.at
http://www.entdeckerviertel.at

Wij spreken de volgende talen

Duits

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Startplaats: 5230 Mattighofen
Bestemming: 5230 Mattighofen

Tijdsduur: 4h 13m
Lengte: 253,2 Kilometer
Hoogte (oplopend): 2.982m
Hoogte (aflopend): 2.988m

Laagste punt: 369m
Hoogste punt: 1.183m
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Conditie: Gemakkelijk
Panorama: Enigszins uitzicht

Wegdek:
asfalt

powered by TOURDATA