Zoek
Zoeken
Sluiten

Motorradtour "Bayerwald-Passau-Innviertel"

Startplaats: 5230 Mattighofen
Bestemming: 5230 Mattighofen
wegversperring: Dauerhafte Umleitung aufgrund von Treppen
Periode: 11.06.2025 - 31.12.2030

BAYERWALD - PASSAU - INNVIERTEL
"Van Praag naar München in 5 minuten - hoe moet dat nou? Je neemt me in de maling!" Dit is het soort insinuaties dat ik hoor als ik kort voor vertrek mijn ideeën voor de route van vandaag deel. Het feit dat we ook de "Kessel von Loh" - de plaats van de beroemde olifantenbijeenkomst - op de lijst hebben staan, wordt volledig genegeerd in het licht van deze duidelijk debiele Praag-München-claim ... "Oké, je zult zien," zeg ik met verve en overtuiging ...


Iedereen beseft natuurlijk dat de plaatsen die ik heb genoemd niet Praag en München zijn. Maar vanaf het begin is er geen twijfel mogelijk over onze route van de KTM MOTOHALL naar Braunau en over de Inn naar het Neder-Beierse Rottal. Via de thermen en het golfgebied rond Bad Griesbach slingeren we ons langs Ortenburg richting de Donau.
In Sandbach beginnen we aan het avontuur van de oversteek van de Donau met de kabelpont en herinneren we ons dat er een verhaal in de media was over het zinken van een Donaupont. "Dat was die in Mariaposching, vanuit Deggendorf de Donau op, zo ver bij ons vandaan," stelt de veerman ons gerust, terwijl hij ons glimlachend veilig naar de linkeroever brengt.
Over kronkelende, schaduwrijke paden klimmen we met onze fietsen de Donau op en staan we al voor de poorten van het Beierse Woud. Lokale namen als Kirchberg vorm Wald en Aicha vorm Wald maken duidelijk dat we nog niet echt binnen zijn. Op het laatst bij de ingang van Fürstenstein hebben we daar grote twijfels over: aan de rand van een uitgestrekte natuursteenhandel is een monument opgericht naar het model van Stonehenge, zodat we eerder het gevoel hebben dat we naar het "grote eiland" zijn getransporteerd dan naar de "Woid".
Even later krijgen we echter zekerheid: we zijn in het "Beierse Woudmuseumdorp" - nu is alles duidelijk! Even later, op de parkeerplaats Wackelstein, is het niet helemaal duidelijk of we de directe route door het bos naar onze volgende bestemming, het Loh-bekken, moeten nemen of de iets verder gelegen optie via Rettenbach. Uiteindelijk beslist iedereen naar eigen voorkeur: de directe route is onverhard en kan afhankelijk van het weer iets uitdagender zijn, maar kan normaal gesproken ook zonder problemen met racefietsen worden afgelegd.
Ongeacht welke optie wordt gekozen, aan het einde van beide alternatieven wacht de ingang van de "Kessel von Loh". De meeste motorrijders zijn bekend met deze plek, vooral vanwege de Elephant Meeting, die daar al jaren in februari wordt gehouden en die hardcore motorrijders uit bijna alle delen van de wereld, of in ieder geval uit heel Europa, aantrekt.
Wij worden nu echter meer aangetrokken door de bochten die voor ons liggen en het vooruitzicht van rijplezier, waar we uitgebreid van genieten op de route via Schönberg, Grafenau en Altschönau. Een "paar meter" verder, in Neuschönau, biedt het boomkroonpad een interessante en leerzame onderbreking van de bochten; de beklimming van de 44 meter hoge boomtoren in de vorm van een ei is niet alleen qua meters het hoogtepunt.
Ringelai, Eisenbernreut en Fürsteneck liggen op de rest van onze route. En plotseling is het daar! Het gele plaatsnaambord met de zwarte letters PRAAG straalt ons tegemoet. Aha, hier is het eerste deel van onze routepuzzel. En inderdaad: als we verder rijden richting Kalteneck, zien we al na een paar minuten de onopvallende wegwijzer naar "München"! Natuurlijk slaan we af - en zijn geamuseerd door de "paar huizen" die achter het plaatsnaambord verborgen zijn. Maar het is wel grappig!
Geamuseerd en opgewonden rijden we verder door de landelijke hellingen en bereiken via Hutthurm, Ruderting en Patriching een echt juweeltje: het Veste Oberhaus geeft ons een fantastisch uitzicht over de drierivierenstad Passau. We zijn onder de indruk van het stadsensemble dat zich uitstrekt tussen en rond de rivieren Inn, Ilz en Donau. We kunnen ook duidelijk zien hoe de rivieren Inn en Donau, die van kleur verschillen, zich met elkaar vermengen, de Ilz als derde kleurspetter opnemen en vanaf nu als een mengelmoes verder stromen.
We rijden ook verder op de fiets - ongemengd - door de oude stad Passau en het centrum van de Inn, steken Oostenrijk weer binnen en passeren Schärding. De abdij Reichersberg, met zijn indrukwekkende klooster, is niet alleen een visueel hoogtepunt om te bezoeken, maar de biertuin verleidt ons ook tot een meer profane traktatie. Als we daar nog niet aan toegegeven zijn, kunnen we dat een paar kilometer verderop doen op het prachtige marktplein van Oberndorf.
Maar waar we ook onze "laatste koffie" drinken, de volgende kilometers via Mining, Weng im Innkreis, Mauerkirchen en Uttendorf zullen ons weer een heel plezierige rit bezorgen. Tegen de tijd dat we bij de MOTOHALL aankomen, kunnen we er zeker van zijn dat we een veelbewogen en plezierige motordag hebben gehad!






Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst

Wendt u zich voor informatie tot het contact.

Motorradtour "Bayerwald-Passau-Innviertel"
Entdeckerviertel
Theatergasse 3
5280 Braunau am Inn

Telefoon +43 7722 62644
E-Mail info@entdeckerviertel.at
Web www.entdeckerviertel.at
http://www.entdeckerviertel.at

Wij spreken de volgende talen

Duits

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

powered by TOURDATA