De BergeSeen 9 etappe voor eMTB's begint in Grünau im Almtal, met ongeveer 77 km en 2020 hoogtemeters, voornamelijk over asfalt en grindpaden met een duwgedeelte in het Offensee gebied en een in het Langbathseen gebied.
De duwende stukken van de BergeSeen 9 etappe zijn te doen, maar vereisen conditie en vaardigheid.
Deze etappe bevat twee afdalende en twee stijgende singletrails (gedeeld parcours). Ervaren rijders kunnen deze secties aan, terwijl de rest hun rijtechniek moet aanscherpen of moet duwen op deze secties.
Naast de prachtige natuur maken de volgende hoogtepunten deze tocht tot een onvergetelijke ervaring:
De BergeSeen 9 etappe begint bij het toeristenbureau in Grünau. We volgen eerst het fietspad richting Almsee, dat we na ongeveer 11,2 kilometer bereiken. Daar, op 589 meter boven zeeniveau, slaat onze route (S800) voor het meer en voor de brug rechtsaf. Aanvankelijk gaat de route licht bergopwaarts over grind, maar al na een paar kilometer gaat het pad gestaag omhoog richting Offensee. We volgen de S800 BergeSeen 9 markeringen en bereiken na ongeveer 9,4 kilometer de splitsing, die in een bocht naar links als natuurlijk pad naar rechts omhoog naar de Gschirrsattel leidt. Het pad wordt steeds smaller en na een paar meter bereiken we het hoogste punt van de tocht op 1031 meter. Vanaf nu gaat het bergafwaarts (1031 hoogtemeters, km 20,8). De meeste fietsers zullen nu nog 500 - 600 meter afleggen voordat ze afdalen en de eMTB het pad afduwen. Er is ook de mogelijkheid om bij de eerste gelegenheid over te stappen op de gravelhelling, omdat het duwen daar veel gemakkelijker gaat. Degenen met een zeer goede rijtechniek krijgen nu een glinstering in hun ogen en zullen waarschijnlijk de resterende 600 meter trail (756 m hoogtewinst, km 22,1) helemaal naar beneden rijden. De laatste bocht bij de uitgang van de trail is een beetje lastig en moet met de nodige voorzichtigheid worden genomen. Ga nu linksaf over een steile bosweg en volg de markeringen tot je na 700 meter een kruispunt bereikt. Als je wilt zwemmen of stoppen voor een hapje, ga dan rechtdoor, als je geen pauze nodig hebt, ga dan rechtsaf en na 400 meter zie je het meer aan je linkerhand. Rijd 700 m langs het meer naar de parkeerplaats aan de Offenseer Bezirksstraße (654 m, km 23,9).
We steken de parkeerplaats over en gaan na 1,1 km scherp rechtsaf een rechte bosweg op richting Rindbach. Na ongeveer 1,9 km slaan we linksaf, steken de beek Steinbach over via een houten brug en slaan na nog eens 800 meter rechtsaf de Uphill Trail op (710 m hoogtewinst, km 27,7). Pak nu je rijtechniek uit, concentreer je en rijd, afhankelijk van je vermogen en inschattingsvermogen, zo ver mogelijk bergopwaarts. Er is meer moed nodig om te duwen dan om te rijden. Overschat je eigen capaciteiten dus niet, maar duw met de duwhulp.
Het gedeelde pad loopt nu omhoog in bochten en steile afdalingen voor ongeveer 900 meter (847 m hoogtewinst, km 28,6) waar het rechts uitkomt op de bosweg. We volgen deze bergafwaarts langs prachtige boswachtershuizen naar Rindbach. Na ongeveer 5,1 km, na een bocht naar rechts (542 hoogtemeters, km 33,7), hebben we een panoramisch uitzicht over het Rindbachtal tot aan de Ebensee.
De reis gaat rechtdoor en we volgen de borden tot we in Ebensee de Traun oversteken, het punt waar we de vorige dag vanuit Bad Ischl zijn gekomen.
Dit keer nemen we vanaf de meerzijde de metro richting het stadscentrum en slaan na ongeveer 300 m (428 m hoogtewinst, km 38,4) rechtsaf de Langbathstraße in. Passeer de Feuerkoglbahn en fiets 2,3 km stroomopwaarts over asfalt voordat we rechtsaf slaan de bosweg op.
Het is mogelijk om de route hier in te korten door gewoon verder te fietsen op het asfalt. Besparingspotentieel van ongeveer 600 hoogtemeters.
De oorspronkelijke route voert nog eens 700 meter bergopwaarts door de Rumitzgraben, links onder de Hochlacken gaat de route rond de Fahrnaugupf met een prachtig uitzicht over de Traunsee. Na ongeveer 13,7 km is er de mogelijkheid om te stoppen voor een hapje bij de Hochsteinalm, anders verder naar de volgende kruising. Steek na ongeveer 100 meter de weg recht omhoog over en verlaat na 1,9 km de bosweg steil naar links over een pad bergopwaarts (861 m hoogtewinst, km 54,3, gebruik duwhulp). Dit gedeelte is veel gemakkelijker dan bij Offensee en ook veel korter. Als je kunt, rijd dan de 200 m en 55 m bergopwaarts om bovenaan het pad links naar beneden te nemen, dat na 700 m weer rechts op de bosweg uitkomt.
Kort daarna, bij het volgende kruispunt (804 meter hoogte, km 55,3), sla je linksaf bergafwaarts en blijf je deze bosweg 1,8 km volgen tot je de Langbathstraße bereikt (654 meter hoogte, km 56,9).
We gaan rechtsaf het asfalt op en na 700 m gaan we licht naar links de bosweg op. 200 meter later gaan we scherp rechtsaf in de richting van de Vorderer Langbathsee.
Na 600 meter zien we rechts beneden ons de Vorderer Langbathsee. De route volgt de borden langs het jachthuis naar de Hinterer Langbathsee (733 meter hoogte, km 60,7), die we na 2,3 km bereiken. Zwembroek uit en het meer in. We omcirkelen het meer aan de linkerkant en na 2,2 km zijn we terug bij het startpunt.
Na nog eens 400 meter nemen we de bosweg (728 m hoogteverschil, km 62,5), die steil naar links omhoog loopt en ongeveer 200 m omhoog trapt om na 4,5 km de L544 (732 m hoogteverschil, km 67,4) te ontmoeten in de richting van Grossalm. We slaan linksaf de L544 op, rijden langs de Taferlklause en bergafwaarts naar de kruising voor de herberg Kienklause, die we na 4,5 kilometer bereiken. Vanaf hier gaan we 3,9 km bergafwaarts over de mooie Kientalstrasse naar de B152, die we linksaf oprijden (478 m hoogtewinst, km 75,8), om deze na 400 m schuin naar links bovenaan te verlaten. Een korte rustpauze op het bankje boven de Attersee voordat we de bestemming van vandaag bereiken, Steinbach am Attersee.
Tip van de auteur:Bestudeer de beschrijving van de BergeSeen 8 en 9 etappes zorgvuldig om te kunnen beoordelen of de single trails je vreugde of afgrijzen zullen bezorgen. Het is zeker te doen door te duwen, maar je moet rekening houden met 30-45 minuten extra, afhankelijk van de route.
Let goed op de accu, want deze tocht is zwaar. Je komt er niet doorheen met 2 accu's op turbo en op maximale snelheid.
Voor een welkome verfrissing tussendoor: Stop voor een duik bij Offensee en Hinterer Langbathsee.
Veiligheidsinstructies:Voor een geslaagde, ongevalvrije en spannende dag vind je hier tips voor het plannen vóór de tour.
uitrusting:Houd er rekening mee dat alle MTB-tochten altijd moeten worden ondernomen met een perfecte uitrusting.
Hier zijn onze aanbevelingen voor tourvoorbereiding en uitrusting.
Meer informatie en links:Als nieuwe figuren op het speelveld van berg- en recreatiesporters hebben wij e-MTB-rijders een bijzondere plicht om ons correct te gedragen.
In Graubünden delen fietsers en wandelaars de paden. Een project dat een precedent zou moeten scheppen. Maar dit is alleen mogelijk met wederzijds respect. Zwarte schapen hebben ons jaren teruggezet.
Met gemeenschappelijke regels kunnen we ervoor zorgen dat het bos een unieke recreatie- en leefruimte en een werkplek voor iedereen blijft bieden.
Informatie over fietsen in het bos van het Federale Ministerie van Landbouw, Regio's en Toerisme.
Openbaar vervoer
Voor iedereen die een taxiservice nodig heeft, kun je hier een link vinden.
Wendt u zich voor informatie tot het contact.
Tegenover gebruikers
1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.
De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.
De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.
Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.
Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.
Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.
2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.
Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.
De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.
3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.
Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.
4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:
Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.
a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.
b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.
c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).
Toedienen eerste hulp is vereist!
d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!
Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.
e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.
f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.
g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!
h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!
i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.
5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.
Tegenover bloggers
LET OP:
1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.
Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.
2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:
• Startpunt
• Gedetailleerde route beschrijving
• afstand / totale lengte
• Moeilijkheid
• Gevaarlijke locaties of trip
• De gemiddelde reistijd
• Ascent.
• eindpunt
Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.
3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.
Dank u voor uw inspanningen!
4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.