De BergeSeen 5 etappe voor eMTB's begint in Gosau met zo'n 65 km, 1580 hm voornamelijk over grindpaden en twee traildelicatessen, die beide kunnen worden omzeild.
Deze etappe bevat enkelvoudige paden, maar deze zijn gemakkelijk te rijden. 65 km, 1580 hoogtemeters zijn een uitdaging. Batterijmanagement en routeplanning zijn essentieel voor een succesvolle dag.
De volgende hoogtepunten maken deze tocht, naast de prachtige natuur, tot een onvergetelijke ervaring:
Vanuit het toerismekantoor in Gosau volgen we de borden "BergeSeen 5" en hebben we voor het eerst op de hele route geen meer voor een ochtendverfrissing. We gaan linksaf richting Steinermühle, maar steken de beek niet over, maar gaan direct bij de beek (km 0,4) rechtsaf het pad op dat stroomopwaarts loopt. We volgen dit 3,2 km tot de Gosausee districtsweg, die we naar rechts/links oversteken. Op de zijweg bereiken we het Wirtshaus Gosauschmied (km 4,4) en slaan we linksaf de districtsweg op om deze meteen na 100 meter rechts te verlaten (767 m hoogtewinst, km 4,5). Nu is het een sportieve klim omhoog, lage versnelling en gaan, anders beginnen met duwen. Op dit tijdstip van de dag is het hier nog steeds schaduwrijk en koel. Het water komt van links uit de berg en stroomt in het meertje onder ons. We volgen het pad, dat steeds breder wordt, en houden steeds rechts aan op de kruispunten tot we bij de districtweg komen. Eenmaal bij de districtsweg (km 5,7) slaan we bovenaan linksaf en volgen deze 2,1 km tot Vorderer Gosausee (937 meter hoogte, km 7,8), waar de zon al op ons staat te wachten. Het wow-effect is gegarandeerd en nu is het tijd om een foto te nemen voordat we linksaf verder gaan langs de Gosausee en na slechts 700 meter linksaf omhoog gaan (km 8,5). Tot dit punt moeten we een aantal wandelaars, wandelaars, honden en kinderwagens passeren, maar vanaf nu komt de eenzaamheid, die bij ons zal blijven tot Hallstatt. Het pad leidt ons steil omhoog langs prachtige bergweiden. Een kleine tip: na ongeveer 1 km leidt een bospad naar links en na een paar meter opent zich een prachtig uitzicht over het Gosauer meer en de Dachstein. Helaas is dit niet toegestaan.
Op 1150 meter hoogte bij km 11,3 ligt rechts in het bos de romantische Ebenalm, waarschijnlijk iets te vroeg voor de tocht van vandaag, maar een tweede ontbijt kan ook geen kwaad. Passeer anders de afslag naar de Ebenalm en sla bij de volgende gelegenheid linksaf verder omhoog, waar we al snel uitzicht krijgen op de Hornspitz, onze tocht van gisteren.
Op 1357 meter hoogte bij km 15,8 komen we bij een kruising waar de route rechtdoor gaat. Hier heb je de mogelijkheid om het Hochmoor Löckermoos te bezoeken, 2 minuten fietsen en dan nog eens 15 minuten te voet bergopwaarts.
De tocht gaat verder langs de Grubenalm, opnieuw verleidelijk voor een stop, langs de Rossalm en na een steile klim bereiken we het hoogste punt van de dag (1502 meter hoogte, km 21,2). Het lijkt op een pas-top met uitzicht in beide richtingen. Links ligt de top van de Plassen op 1953 meter. Maar de tijd dringt, we hebben nog een lange weg te gaan. Nu is het een paar kilometer bergafwaarts met uitzicht op watervallen, langs de Durchgangalm tot we na 6,1 km weer bij een kruising komen (874 m, km 27,3), die we scherp naar rechts laten liggen. Voorbij de Klausalm houden we links aan en suizen langs het jachthuis naar een van de indrukwekkendste watervallen in de regio. Sla rechtsaf langs de waterval (km 28,9). Vanaf nu is het weer asfalt op weg naar Hallstatt. Het uitzicht op het Hallstatt meer en de watervallen op de tegenoverliggende wand is fenomenaal en met een beetje geluk is de toegankelijke waterval aan de rand van het pad ook actief. Na ongeveer 1,8 kilometer eindigt de bosweg en slaan we rechtsaf de toegangsweg op. De weg leidt ons naar de rand van Hallstatt (km 32,2). Een omweg naar het centrum zou zinvol zijn en is gemakkelijk te voet bereikbaar. Vanaf daar gaan we rechtsaf over het fietspad naar Obertraun, langs de drukte, na ongeveer 3,8 km steken we de Traun over en meteen daarna gaan we linksaf het fietspad op naar Obertraun lido. Na deze 1,3 km komen we vlak langs de spoorlijn, deze niet oversteken, maar linksaf de Ostufer Radweg (km 37,1) van het Hallstattmeer op, die we nemen naar Bad Goisern.
Nu schreeuwt je zwembroek om weer gebruikt te worden en een kleine verfrissende duik in het koele water kort na het betreden van het fietspad is aan te raden.
Wacht op tegemoetkomend verkeer, wandelaars en, vooral in de buurt van de bushalte (km 39,1), stap even af om de eMTB te duwen. Het fietspad is overwegend natuurlijk en smal en hangt soms op steunen over het meer.
Na 45,6 km gaat u bij het bord "Fietspad verlaten" rechtsaf de Untersee Straße in. Na ongeveer 1,5 km steken we de rijksweg B145 over (mosterdfabriek aan de linkerkant) en gaan we bij de volgende splitsing (km 47,3) rechtsaf de goederenweg Pichlern op, die we na 600 m rechtsaf (587 m hoogtewinst, km 47,8) de bosweg oprijden. vanaf nu zijn we terug in de rijksbossen en gaat ons pad bergopwaarts richting Ausseerland. We houden rechts aan, volgen de borden "BergeSeen 5", steken op 830 m de Leislingbach over en na ongeveer 5,3 km komen we bij de Scheibenstraße (910 m hoogteverschil, km 53,2), die we links inslaan en na 900 m weer rechts (km 54,1). Het pad loopt nu verder langs het natuurreservaat Waldgraben-Scheibenmoos en na ongeveer 1,2 km leidt een klein pad rechts naar de Ruine Pflindsberg met uitkijktoren, die een prachtig panoramisch uitzicht over het Ausseerland biedt. Volg het pad verder (km 56,0) totdat je bij de slagboom uit het bos komt en weer in een bewoond gebied komt. Vanaf nu weer bergafwaarts over asfalt in de richting van Bad Aussee en volg de borden. Na 900 meter linksaf door de wijk Puchen, gemeente van Altaussee, 700 meter bergafwaarts en dan 800 meter rechtsaf de hoofdweg volgen naar Lichtersberg, een andere wijk van Altaussee. Voor de bocht naar links steken we de Altausseer Traun licht bergop over en gaan meteen daarna linksaf het fietspad op, dat over grind onder de L702A doorloopt. Fiets 1,3 km stroomafwaarts langs de rechteroever van de Altausseer Traun, steek de rivier en de Altausseer Straße over via de Plasiergasse naar het centrum van Bad Aussee.
Tip:
Er zijn tijdens deze tocht een paar plaatsen waar u kunt stoppen voor een verfrissing, maar deze liggen vrij dicht bij het begin van de tocht. Dus ofwel de Rossalm na ongeveer 20 kilometer of het enige restaurant aan de oostelijke oever na ongeveer 42 kilometer, dat altijd behoorlijk vol is. Het is daarom aan te raden om een kleine snack mee te nemen op deze tocht.
Ook accubeheer is belangrijk op deze etappe. Theoretisch zou je met 1 accu bij het Agathawirt (Bosch-oplaadpunt) in Bad Goisern moeten kunnen komen.
Neem een kleine snack mee en een slot om af te sluiten is ook aan te raden als je wilt stoppen bij Löckermoos.
Afhankelijk van uw tourplanning, wat dacht u van een platter'n breakfast voor de volgende dag aan de Altaussee?
Voor een succesvolle, ongevalvrije en spannende dag vindt u tips voor voorbereiding van de tour.
Bedenk wel dat alle MTB-tochten altijd met een perfecte uitrusting moeten worden ondernomen.
Hier volgen onze aanbevelingen voor tourvoorbereiding en uitrusting.
Als nieuwe figuren op het speelveld van berg- en recreatiesporters hebben wij e-MTB-rijders een bijzondere plicht om ons fatsoenlijk te gedragen.
Wandelaars en fietsers delen de paden in Graubünden. Een project dat een precedent moet scheppen. Maar dit is alleen mogelijk met wederzijds respect. Zwarte schapen hebben ons jaren teruggezet.
Met gemeenschappelijke regels zorgen we ervoor dat het bos een unieke recreatie- en leefruimte en een werkplek voor iedereen blijft bieden.
Informatie over fietsen in het bos van Federaal ministerie van Landbouw, Regio's en Toerisme.
Wendt u zich voor informatie tot het contact.
Tegenover gebruikers
1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.
De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.
De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.
Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.
Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.
Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.
2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.
Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.
De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.
3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.
Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.
4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:
Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.
a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.
b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.
c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).
Toedienen eerste hulp is vereist!
d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!
Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.
e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.
f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.
g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!
h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!
i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.
5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.
Tegenover bloggers
LET OP:
1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.
Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.
2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:
• Startpunt
• Gedetailleerde route beschrijving
• afstand / totale lengte
• Moeilijkheid
• Gevaarlijke locaties of trip
• De gemiddelde reistijd
• Ascent.
• eindpunt
Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.
3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.
Dank u voor uw inspanningen!
4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.