Zoek
Zoeken
Sluiten

BergeSeen 04 met de eMTB van Strobl via de Postalm naar Gosau

Startplaats: 5350 Strobl
Bestemming: 4824 Gosau

Korte beschrijving:

De BergeSeen 4 etappe voor eMTB's begint in het centrum van Strobl, ongeveer 70 km, 1890 m hoogteverschil voornamelijk over asfalt en grindpaden met een uitstapje naar de Tennengau.

beleveniswaarde: ****

Aanbevolen seizoenen:
  • April
  • Mei
  • Juni
  • Juli
  • Augustus
  • September
  • Oktober
Eigenschappen:
  • Etappereis
  • rustplaats
  • geologische hoogtepunten
  • bergbeklimming

Beschrijving:

Deze etappe bevat geen singletrails, maar met ongeveer 70 kilometer en 1890 hoogtemeters is het nog steeds een uitdaging. Een tweede accu of oplader zal waarschijnlijk nodig zijn.


De volgende hoogtepunten maken deze tocht, naast de prachtige natuur, tot een onvergetelijke ervaring:



  • Een ochtend verfrissing in de Wolfgangsee,

  • met een huttentocht op de Postalm en een laatste uitzicht op de Wolfgangsee,

  • de historische oude Postalmweg langs de Aubachbeek,

  • de eenzame Ameisensee, waar niet gezwommen mag worden, en

  • de almen en hutten met uitzicht op de Dachsteingletsjer.

Routebeschrijving:

Vanaf het toeristenbureau in Strobl volgen we de borden "BergeSeen 4", rijden de Moosgasse in en slaan linksaf de Bahnstraße in, die we kort daarna verlaten door rechtsaf de Ischler Straße in te slaan. Volg deze weg tot de kruising met de Salzburger Straße, sla linksaf onder de B158 door en rijd verder in de richting van Postalm. In Unterberg slaan we rechtsaf (564 meter hoogte, km 2,0) de Postalm op over asfalt en helaas naast een of twee auto's. We volgen de weg voor 10,9 km en draaien 180 graden na de Lesserhütte (1143 meter hoogte, km 12,9) de bosweg op richting Thoralm (1330 meter hoogte, km 15,1). De bosweg loopt langs de hoogtelijn naar links richting Huberhütte. Een omweg naar Gasthof Wiesenalm en verder naar Erlbachalm (1361 meter hoogte, km 16,4) wordt beloond met een laatste uitzicht op de Wolfgangsee. Er is nog een laatste uitzicht op de Wolfgangsee bij Strobl vanaf de Hoisnrad.


Nu leidt de bosweg ons verder via de Wieslerhütte naar de parkeerplaats Panoramahütte, waar we het pad naar rechts nemen (1333 m, km 17,9) in de richting van de Rosserhütte of Innerlienbachalm. We steken de beek over bij de Innerlienbachalm (1213 m hoogte, km 20,1) en dalen af aan de rechterkant van de beek op de oude Postalmweg.


Langs de Abtenauer Hütte aan de linkerkant gaan we na 1,8 km rechtsaf de Außerlienbachalm op (km 21,9) en kort daarna linksaf bergafwaarts de oude Postalmstraße op (1140 meter hoogte, km 22,3).


De oude Postalmstraße heeft een rijke geschiedenis en is lange tijd afgesloten geweest voor openbaar verkeer. Onze reis gaat verder over bruggen en kloven, langs de Aubach. Na ongeveer 6,2 km komen we bij een kruising (758 m hoogteverschil, 28,5 km), die we rechtdoor passeren. Na ongeveer 3,7 km steken we de Aubach over, nemen een snelle duik in de rotspoelen onder de brug en gaan verder tot we na 1,5 km uit het bos komen en rechts een oud houten huis zien. Bij deze splitsing gaan we rechtdoor over asfalt naar Pichl. Vanaf hier hebben we opnieuw uitzicht op de Dachstein, die ons tot het einde van de tocht van vandaag zal vergezellen.


Kort voor de B166 Lammertal slaan we linksaf en volgen de Lammer stroomopwaarts. De Voglau fabriek blijft aan de linkerkant aan de rand van het pad en we blijven op deze zijweg tot we de B166 weer bereiken (638 hoogtemeters, km 42,4). We steken de B166 links over en slaan rechtsaf de zijweg in die ons over de Russbach voert.


Na de kruising slaan we linksaf (km 42,7) en gaan we verder omhoog in serpentines richting Hornspitz, waar we na 3,7 km weer van asfalt overstappen op grind (979 hoogtemeters, km 46,4) en het bos ingaan. De beklimming is de een of andere blik achterom waard. De grote toppen van het Tennengebergte, Bleikogel, Fritzerkogel, evenals de Schwarzer Berg, Trattberg en ten slotte de Hohe Zinken, met daartussen de Postalm en Gamsfeld, liggen verspreid achter ons.


We volgen de goed bewegwijzerde mountainbikeroute via de Klockaualm, de Ameisensee (1293 meter hoogte, km 49,8) en slaan voor de Edtalm linksaf met een indrukwekkend uitzicht op de Dachsteingletsjer (1319 meter hoogte, km 52,9) in de richting van Hornspitz. We rijden 3,5 km door het skigebied en voordat we de top van de Hornspitz (1402 hoogtemeters, km 55,3) bereiken, slaan we rechtsaf in een bocht van 180 graden die steil bergafwaarts gaat. Na een paar meter bereiken we de Zeishofalm , die populair is bij mountainbikers en ook dienst doet als Bosch-oplaadpunt.


Het pad gaat verder bergafwaarts naar links richting de Gschüttpas, die we na 4,7 kilometer bereiken. Onderweg zijn er een paar uitzichten op de Gosau vallei, de Dachstein en de etappe van morgen over de Durchgangalm. We steken de B166 naar rechts over en slaan na een paar meter linksaf (895 m hoogtewinst, km 62,9) om de grindweg door de Rinnwandgraben richting Gosau te nemen.


We blijven altijd op het pad, dat bergafwaarts loopt, en steken de B166 rechtdoor over bij km 68,6. 600 meter voorbij Chalet Edelweiss slaan we rechtsaf van de B166 naar Steinermühle (km 70). 100 m later gaan we scherp naar rechts en na 500 m hebben we onze bestemming voor vandaag bereikt, het centrum van Gosau.

Tip van de auteur:

Een goede planning voor het batterijbeheer, met z'n tweeën is het makkelijker met 3 batterijen en een oplader.


In ieder geval is een duik in het meer voor de start aan te raden, omdat het in Gosau merkbaar koeler kan zijn.


Een klein hapje om onderweg even te pauzeren, dan zou ik stoppen bij de Falmbergalm.

Veiligheidsinstructies:

Voor een geslaagde, ongevalvrije en spannende dag vind je hier tips voor het plannen vóór de tour.

uitrusting:

Houd er rekening mee dat alle MTB-tochten altijd moeten worden ondernomen met een perfecte uitrusting.


Hier zijn onze aanbevelingen voor tourvoorbereiding en uitrusting.

Meer informatie en links:

Als nieuwe figuren op het speelveld van berg- en recreatiesporters hebben wij e-MTB-rijders een bijzondere plicht om ons correct te gedragen.


In Graubünden delen fietsers en wandelaars de paden. Een project dat een precedent moet scheppen. Maar dit is alleen mogelijk met wederzijds respect. Zwarte schapen hebben ons jaren teruggezet.


Met gemeenschappelijke regels kunnen we ervoor zorgen dat het bos een unieke recreatie- en leefruimte en een werkplek voor iedereen blijft bieden.


Informatie over fietsen in het bos van het Federale Ministerie van Landbouw, Regio's en Toerisme.

Startplaats: 5350 Strobl
Bestemming: 4824 Gosau

Tijdsduur: 5h 15m
Lengte: 70,5 Kilometer
Hoogte (oplopend): 1.935m
Hoogte (aflopend): 1.743m

Laagste punt: 542m
Hoogste punt: 1.408m
Moeilijkheidsgraad: Moeilijk
Conditie: Zeer moeilijk
Panorama: Schitterend uitzicht

Wegdek:
asfalt, Pad, Grindweg, Straat, Wandelpad, overig

Vetrekpunt: Strobl Toeristenbureau
Trefpunt: Centrum van Gosau

Verdere informatie:
  • Tocht van meerdere dagen
  • Mogelijkheid tot verzorging

Bereikbaarheid/route

Openbaar vervoer

Voor iedereen die een taxiservice nodig heeft, kun je hier een link vinden.

Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst

Wendt u zich voor informatie tot het contact.

BergeSeen 04 met de eMTB van Strobl via de Postalm naar Gosau
Wolfgangsee Tourismus Gesellschaft
Mondsee Bundesstraße 1 a
5340 St. Gilgen

Telefoon +43 6138 8003
Fax +43 6138 8003 - 81
E-Mail info@wolfgangsee.at
Web wolfgangsee.salzkammergut.at
https://wolfgangsee.salzkammergut.at

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

powered by TOURDATA