Zoek
Zoeken
Sluiten

Etappe-Römerradweg: Wels - Enns

  • Geschikt voor gezinnen
  • Cultureel interessant
  • Verblijfsmogelijkheid

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Wegnummer: R6
Startplaats: 4600 Wels
Bestemming: 4470 Enns

Tijdsduur: 0h 55m
Lengte: 55,3 Kilometer
Hoogte (oplopend): 152m
Hoogte (aflopend): 228m

Laagste punt: 240m
Hoogste punt: 343m
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Conditie: Gemakkelijk
Panorama: Iets uitzicht

Wegdek:
asfalt

powered by TOURDATA

Vanuit Wels fiets je heel comfortabel langs de gelijknamige rivier helemaal naar Traun. - Je blijft nog steeds direct op de linkeroever van de Traun - je fietst nu langs enkele lawaaierige industriegebieden, maar zonder gestoord te worden door hun verkeer - na ongeveer 2,5 km fiets je een paar meter naar links, maar nog steeds autovrij - na nog eens anderhalve kilometer moet je oppassen bij de vuilverbrandingsinstallatie: de Römerradweg blijft aan de voet van de dijk en leidt alleen langs de waterkrachtcentrale Marchtrenk aan de rechterkant kort voor de poort van de centrale - en onder de snelwegbrug door naar de afslag naar Marchtrenk.
Na Au bereik je Marchtrenk snel via de Weißkirchner Straße.
Hier bij Au an der Traun heb je nu voor het eerst de keuze tussen de noord- en zuidoever voor de tocht stroomafwaarts; de Oostenrijkse scouts hebben dit gedeelte ook gebruikt als "fietspad voor de vrede" en presenteerden de geschiedenis op 10 stations ter gelegenheid van hun 100-jarig bestaan:
Op de noordelijke oever: bij de rustplaats rechts aanhouden en onder de verkeersbrug door - altijd op de rivier blijven, maar met mogelijkheden voor bewegwijzerde omwegen naar Kappern, Holzleiten of Rutzing - mogelijkheden om van kant te wisselen worden geboden door de Traun-Pucking-centrale en de tweede verkeersbrug naar Haid - langs Traun-Oedt en Traun-St. Dionysen naar de spoorwegbrug, links omhoog en rechts erover.
Op de zuidelijke oever: links tot aan de weg naar Au, maar dan rechts het fietspad langs de weg op - direct op de andere oever de drukke weg voorzichtig naar links oversteken - langs de bewegwijzerde afslagen naar Sinnersdorf, Pucking en Hasenufer - bij de elektriciteitscentrale Traun-Pucking en de tweede verkeersbrug naar Traun kun je terugschakelen naar de noordelijke oever - maar verder zuidwaarts langs de spoorwegbrug bij Traun-St.

Van Traun naar St. Florian (18 km)

Samen met het Kremstal-fietspad (R 10) volgt de route nu het spoor naar rechts, langs het station Ansfelden aan de oostelijke rand van Haid - even over de industrieweg, dan terug over het eigen fietspad onder de snelweg door, rechtdoor bij de kruising van het Kremstal-fietspad vlak voor het station Nettingsdorf (Bahnhofstraße), nu samen met het Anton Bruckner-fietspad (R 14) over de drukkere Nettingsdorfer Straße over de Krems, de papierfabriek aan de rechterkant verlatend. Sla na de spoorweg linksaf de kleine Moosbauerstraße in en fiets bergopwaarts over een bochtige weg, of via Grabwinkel, dan golvend en bergafwaarts door Fleckendorf en Vordermayrberg, waarbij je altijd op het hoofdpad blijft dat bij kruisingen min of meer rechtdoor loopt (in totaal bijna 7 km).

Wambach
Sla hier rechtsaf naar het gelijknamige water en ga dan linksaf de steile Kremsdorferweg op, langs de nederzetting Wambacherberg en de Wolfsjägerhof. De Wolfsjägerstraße leidt via een bochtige weg naar Rohrbach. Sla daar eerst rechtsaf de Wolferner Straße in, die voorrang heeft, maar sla al snel weer schuin linksaf de kleine Griftenstraße in. Sla bij de eerste huizen in het dorp Ölkam op het kruispunt rechtsaf in de richting van Gasthof Zur Hölle en volg dit bord weer naar rechts bij Vierseithof Gemering, nu bergopwaarts. Neem de Brucknerstraße voor een laatste steile klim door het bos. Vervolg deze weg en volg de bochten naar beneden tot St. Florian. Sla linksaf bij de Stiftsstraße naar het beroemde Augustijnenklooster.


Van St. Florian naar Enns (9 km, naar de Donau 11 km)

Ga hier rechtsaf bergafwaarts - niet de Schulgasse af, die is afgesloten voor alle verkeer, maar de Fürstenberg af, dan linksaf de Linzer Straße in, rechtdoor en in een bocht naar rechts langs het marktplein de Wiener Straße in, om uiteindelijk de marktstad te verlaten. Bij de klokkengieterij schuin rechtsaf richting Samesleiten - en (eerder schuin linksaf) op de Samesleitner Straße richting Enns. Maak een bocht over de beek en sla dan rechtsaf bij de hoofdweg, weg van de lawaaierige westelijke snelweg. Sla bij de volgende gelegenheid weer linksaf en volg de Johann-Hoflehner-Straße tot aan de A1 en rijd eronderdoor. Aan de rand van Enns begint rechts een fietspad dat ook door de rotonde leidt.
Het Donaufietspad is hier al naar rechts bewegwijzerd; deze kortere weg is bijvoorbeeld handig als je van plan bent om naast een wandeling door de stad verder te gaan langs de zuidelijke oever van de Donau. De Römerradweg gaat echter ook rechtdoor over de grote kruising met de Dr.-Karl-Renner-Straße. Je vervolgt het fietspad aan de rechterkant langs de nieuwe Lagerhausstraße rechtdoor tot aan de spoorbaan, waar je rechtsaf slaat parallel aan de Westbahnstraße naar het treinstation van Enns.
Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
  • Voor groepen geschikt
  • Geschikt voor kinderen (6 - 14 Jaar)
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst

Wendt u zich voor informatie tot het contact.


Etappe-Römerradweg: Wels - Enns
Tourismusverband Region Wels
Stadtplatz 44
4600 Wels

Telefoon +43 7242 67722 - 22
E-Mail info@wels.at
Web www.wels.at/
Web www.roemerradweg.info
https://www.wels.at/
https://www.roemerradweg.info

Wij spreken de volgende talen

Duits
Engels

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Wegnummer: R6
Startplaats: 4600 Wels
Bestemming: 4470 Enns

Tijdsduur: 0h 55m
Lengte: 55,3 Kilometer
Hoogte (oplopend): 152m
Hoogte (aflopend): 228m

Laagste punt: 240m
Hoogste punt: 343m
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Conditie: Gemakkelijk
Panorama: Iets uitzicht

Wegdek:
asfalt

powered by TOURDATA