Zoek
Zoeken
Sluiten

Reichersberg - Schärding Variante 1 (West)

  • Geschikt voor gezinnen
  • Cultureel interessant

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Startplaats: 4981 Reichersberg
Bestemming: 4780 Schärding

Tijdsduur: 1h 13m
Lengte: 19,6 Kilometer
Hoogte (aflopend): 10m

Laagste punt: 303m
Hoogste punt: 318m
Moeilijkheidsgraad: Middel
Conditie: Middel
Panorama: Enigszins uitzicht

Wegdek:
asfalt

powered by TOURDATA

Reichersberg - Suben (14 km)
Vanaf Reichersberg loopt de route tussen de velden door naar Minaberg. Op de hoge oever bieden het uitzicht op de Inn, die rustig langs stroomt, en een rustplaats de perfecte omgeving voor een beetje ontspanning. De kleine weg die bij Viehhausen van rechts op het fietspad uitkomt, markeert de weg naar de Bründl-kapel. De kapel kan te voet worden bereikt via een trap die naar beneden naar de herberg leidt.

Na 2 km deelt het fietspad de brug over de Antiesen met de hoofdweg, maar daarna gaat het terug langs de Inn. Via een houten brug steekt u de Holzleitenbach over en kort daarna bereikt u de herberg "zur tausendjährigen Linde". Het pad leidt vervolgens onder de snelweg door naar Suben. Suben heeft een prachtig bewaard gebleven, gerenoveerde barokke parochiekerk in het voormalige klooster van de Augustijner kanunniken (200 jaar lang gebruikt als gevangenis).

Suben - St. Florian (5 km)
Volg de weg langs de gevangenis. Aan de rand van het dorp begint aan de linkerkant van de weg een fietspad, dat in de buurt van Schnelldorf overgaat in een secundaire rijbaan. Onmiddellijk na de herberg van Schnelldorf slingert de route om een heg naar links. Vanaf het geasfalteerde fietspad kun je Schärding al zien liggen. U bereikt het dorp Badhöring en fietst tussen de huizen door in de richting van de hoofdweg. Vlak ervoor houdt u links aan en fietst u parallel aan de hoofdweg langs het transformatorstation. Helaas is fietsen niet toegestaan op de Inn-promenade, dus volg het fietspad langs de heg naar de kerk van St. Florian: de tweebeukige kerk werd voor het eerst vermeld in 788, het interieur is deels barok, deels rococo, de toren is gotisch.

St. Florian - Schärding (3 km)
Neem na de kerk het voet- en fietspad tot het einde van St. Florian . Steek de hoofdweg over en fiets door het Grüntal, ga verder via Eichbüchl en de Kurhausstraße naar de Innbruckstraße. Sla hier linksaf en je komt direct bij het fiets- en gastenservicecentrum Alte Innbrücke.

TIP: Dit informatiepunt biedt ook een fietsservicestation en deskundig advies over alle aspecten van je fietsvakantie.

Barokstad Schärding - De betoverende stad Schärding, de mooiste barokstad van Oostenrijk, ligt in het centrum van de regio Oberösterreich in het Innviertel, aan de benedenloop van de Inn.


Architectonisch wordt de middeleeuwse vestingstad gekenmerkt door alle tijdperken, maar het pronkstuk is de barokke Silberzeile in het stadscentrum. Gevel aan gevel presenteert zich hier een ongeëvenaard ensemble van huizen: smalle gevels, vaak nauwelijks een kamer breed, wurmen zich tussen machtige herenhuizen. Ooit woonden hier rijke kooplieden met zakken vol zilveren munten, waaraan de Silberzeile waarschijnlijk zijn naam te danken heeft. De laatmiddeleeuwse gildekleuren van de huizen, de magie van de oude poorten, de stille hoekjes en mysterieuze steegjes vormen vandaag de dag nog steeds het charmante karakter van dit kleine, historische stadje.

Bezienswaardigheden
Barok stadsplein met Silberzeile, Christophorusbrunnen, St. Georgs Brunnen, Leonhard-Kaiser monument, Götzturm, stadhuis, oorlogsmonument, Seilergraben, Kubinsaal, middeleeuwse vestingwerken, Passauer Tor, Schlosstor, Linzer Tor, Wassertor, Heimatmuseum, Inn-Schifffahrt Schaurecker (Tel. +43 7712 7350).

Er zijn mogelijkheden om de Inn over te steken om via het Inn-fietspad aan de Beierse kant in Schärding of Wernstein te fietsen. In september 2006 werd hier een nieuwe voetgangers- en fietsbrug naar Neuburg am Inn gebouwd. Het Inn-fietspad is ook aan de Beierse kant overal bewegwijzerd.

De route aan de linkerkant van de Inn: Als je bij de Oude Innbrug in Schärding oversteekt naar de Beierse kant, kom je eerst langs Neuhaus am Inn en de imposante waterburcht. Na ongeveer 3 kilometer bereik je Vorbach am Inn. De voormalige kloosterkerk is hier een bezoek waard. De Vornbacher Enge, die je passeert voordat je langs de voet van kasteel Neuburg am Inn fietst, is bijzonder schilderachtig. Hier ligt ook de voetgangers- en fietsbrug over de Inn naar Wernstein. Een bezoek aan kasteel Neuburg is steil, maar zeker een omweg waard. Vanaf de zuidelijke kennel heb je een prachtig uitzicht over het Inntal. De taverne "Hoftaverne" met zijn schaduwrijke kastanjetuin nodigt uit om te stoppen voor een hapje. De route gaat verder langs de Inn naar de Ingling-stuwdam aan de rand van Passau. De Inn-fietsroute leidt langs drie rivieren naar het centrum van de stad.
Met openbaar vervoer
Met de auto - routeplanner
  • Voor groepen geschikt
  • Geschikt voor jongeren
  • Voor alleenreizenden geschikt
  • Geschikt voor gezinnen
  • Geschikt voor met vrienden
  • Geschikt voor twee
Gunstige tijd van het jaar
  • Voorjaar
  • Zomer
  • Herfst
  • Vroege winter

Wendt u zich voor informatie tot het contact.


Reichersberg - Schärding Variante 1 (West)
Tourismusverband s'Innviertel
4981 Reichersberg

Telefoon +43 7723 8555
Fax +43 7723 8555 - 4
E-Mail gemeinde@reichersberg.ooe.gv.at
Web www.reichersberg.at
Web www.innviertel-tourismus.at
http://www.reichersberg.at
https://www.innviertel-tourismus.at

Wij spreken de volgende talen

Duits

Tegenover gebruikers

1. De aanbevolen reizen naar wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz kan worden gezien als een gratuite tour suggesties en worden uitsluitend gebruikt voor niet-bindende informatie. We hebben niet de intentie om af te sluiten met de gebruikers van deze site in een overeenkomst. Door het gebruik van de gegevens geen overeenkomst is gesloten met ons.

 

De gegevens mogen alleen worden gebruikt voor privé-gebruik; Elk commercieel gebruik is verboden. In het bijzonder is het niet toegestaan de gegevens van commercieel geëxploiteerde sites, uitwisselingsplatforms, etc. aanbieden of aan commerciële producten. Door het downloaden van de gebruiker ontvangt geen rechten aan de betrokken gegevens.

 

De preset tour suggesties werden verzameld met de grootst mogelijke zorg; Desalniettemin aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Houdt u er rekening mee dat alle tour voorstellen of met bijbehorende gegevens en informatie op deze website zijn niet door ons is ingesteld, maar door derden (§ 16 ECG). We hebben geen invloed op de vraag of de daarin vervatte informatie (zoals afstand, moeite, hoogte, beschrijving, enz.) Zijn authentiek, nauwkeurig en volledig. Een onderzoek van deze inhoud van derden door ons zal niet optreden. Om deze reden zijn wij niet aansprakelijk voor de authenticiteit, juistheid en volledigheid van de informatie.

 

Structurele maatregelen of andere invloeden (bijv aardverschuiving, enz.) Kan leiden tot tijdelijke of permanente veranderingen in de route (bv af te scheuren van een brug, enz.). Misschien is de route van dergelijke geheel of gedeeltelijk niet meer begaanbaar.

 

Het gebruik van gegevens en het gebruik (rijden, wandelen, enz. Bereid) de voorgestelde routes en het wegennet wordt gedaan op uw eigen risico op hun eigen verantwoordelijkheid. De gebruiker is vooral belangrijk voor de keuze van de route, de oriëntatie in het veld, de naleving van de verkeersregels, de faciliteiten en apparatuur in punt 1 genoemde uitstapjes (bv zijn fiets, etc.), het dragen van een helm, de beoordeling van de persoonlijke prestaties, beoordeling van de risico's en de naleving van een redelijke snelheid verantwoordelijk is. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de kosten van het gebruik van de voorgestelde tours schade, vooral voor ongevallen.

 

2. Sommige tours nemen u over wegen die zijn onderworpen aan de gebruikelijke verkeer zijn. Let op: dit is een verhoogd risico bestaat dat potentieel kan worden vermeden door middel van passende zorg en een goede beoordeling en uitvoering van hun eigen capaciteiten. Gebruik daarom een voorheen onbekende tour langzaam en voorzichtig. Voortdurend over mogelijke gevaren en kijken de hele transport. Laat de beschreven routes.

 

Het mogelijke gebruik van particuliere wegen, vooral boswegen en het aanbod van landbouwproducten wegen kan worden beperkt door de wet, die worden waargenomen en nageleefd.

 

De regels van de wegenverkeerswet. Elke gebruiker (bv fietsers, motorrijders) is verantwoordelijk voor zijn eigen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels, voor de goede conditie van zijn fiets / auto en de adequate voorzieningen (verlichting, remmen, etc.). Elke gebruiker heeft ook een eigen verantwoordelijkheid voor de conformiteit van de omstandigheden en zijn eigen zorgen kunnen redelijke snelheid en een voldoende afstand tot de voorligger te bieden. Wij adviseren om altijd voorzichtig te rijden, een helm en reflecterende kleding (of vergelijkbaar) te voeren en gebruik een geldig fietsverlichting.

 

3. Alle reizen vereisen een zeer goede fysieke conditie en uithoudingsvermogen, evenals een grondige voorbereiding. We raden de tours te rijden alleen met een optimale gezondheid.

 

Wij raden u aan een persoonlijke ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering. Gebruik een fiets computer, met vermelding van de afgelegde afstand en is gekalibreerd om de respectieve voorwiel.

 

4. Specifiek voor mountainbikers - Fair Play regels:

 

Mountainbiken is een van de mooiste recreatieve sporten in de buitenlucht. Fiets- en mountainbiketochten te bergen en meren, alpenweiden en hutten maken compleet nieuwe ervaring. Sommige regels voor fair play in het bos u helpen om vrij zijn van het conflict in gaan mountainbiken.

 

a. een Voetgangers hebben voorrang: Wij nemen in overweging en zijn vriendelijk voor voetgangers en wandelaars. In vergaderingen gebruiken we de fietsbel en rijdt langzaam voorbij. In ieder geval, we voorkomen dat veel verkeer routes. Ongeacht de aard: We laten geen afval.

b. Rijd bij verminderd zicht: We rijden met een gecontroleerde snelheid, en klaar om te remmen bij verminderde zichtbaarheid, vooral in de bochten, want op elk moment verwacht obstakels. Schade aan de weg, stenen, takken, tussen opgeslagen hout, grazend vee, vee grids, barrières, tractor-bos machines, geautoriseerde voertuigen zijn gevaren die moeten we voorbereid zijn.

c. Niet drinken en rijden! Geen alcohol ook mountainbiken. Overweging bij het tankstation (hanteren fietsenrekken, vuile schoenen of kleding).

Toedienen eerste hulp is vereist!

d. gemarkeerde routes, rijverboden en sluizen: Houd jezelf te accepteren op de gemarkeerde paden, hekken, en dat deze manier van primaire land- en serveren voortgezet economisch gebruik!

Barrières zijn vaak onvermijdelijk en in uw eigen belang. Fietsen off route en buiten de tijden is een strafbaar feit en maakt ons illegale fietsers.

e. Wij zijn gasten in het bos en zich gedragen als gasten, ook in verband met de bosbouw en de jacht personeel. Als mountainbiken telefoon en muziekspeler zijn off limits! Volle aandacht.

f. We vermijden onnodig lawaai. Uit respect voor de wilde dieren rijden we alleen in het volle daglicht. We rijden principe altijd (ook bergopwaarts) met helm! Neem noodpakket: Wij voeren altijd met een reparatiekit en verbandmiddelen.

g. Proper self-assessment:. We soms gedwongen zich noch in technisch noch in het besturen van voorwaardelijke termen. Houd rekening met de moeilijkheidsgraad van de plug en uw ervaring en uw vaardigheden als een fietser precies een (remmen, bel, licht) te beoordelen!

h. dicht h grasland gate. We naderen het grazende vee stapvoets en sluiten na het passeren van de weide hek. Laten we voorkomen dat ontsnappen en paniek reacties van dieren. Het plezier en de sportieve uitdaging op de berg en het bos is dus niets in de weg!

i. wegcode. In alle mountainbikeroutes, de Road Traffic Regulations (StVO) dat wij voldoen aan geldige. Onze wielen moeten dus technisch juist en de Wegenverkeerswet dienovereenkomstig worden uitgerust, dus met remmen, bel, licht. Wij controleren en onze mountainbikes toch regelmatig te onderhouden.

 

5. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 

Tegenover bloggers

LET OP:

1. Elk van uw verwijzingen een tour voorstel voor wandelen, wandelen, fietsen of de weg fietsen, mountainbiken, motorrijden, paardrijden, klimmen, langlaufen, wandelen door ski of sneeuwschoenen rondleidingen enz, evenals andere informatie en gegevens gratis ter beschikking gesteld. We accepteren het, met name voor de juistheid van de informatie, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele uit het gebruik van uw tour voorstel door een derde partij (in het bijzonder door gebruikers van deze website) dan ook consequenties. De set door u tour suggesties en andere gegevens en informatie zal worden beoordeeld door ons op elk moment. We hebben niet de intentie om die tour suggesties en andere gegevens en informatie op deze website aan te passen, het aangaan van een overeenkomst. Door het instellen van data (informatie) geen contract moet worden geleverd door ons.

Met de aanbeveling van een tour voorstel je ervan uitgaan een bijzondere verantwoordelijkheid ten opzichte van andere sporters. Neem deze verantwoordelijkheid serieus en beschrijf uw tour voorstel met de grootst mogelijke zorg aan de beste van haar kennis en geloof.

 

2. Uw tour suggesties hebben dan ook op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze ten minste de volgende criteria en om adequaat te beschrijven zijn:

• Startpunt

• Gedetailleerde route beschrijving

• afstand / totale lengte

• Moeilijkheid

• Gevaarlijke locaties of trip

• De gemiddelde reistijd

• Ascent.

• eindpunt

Indien mogelijk, ook wijzen op een hoogteprofiel.

 

3. Door het instellen van de aanbeveling van een tour voorstel door u ons de opdracht om uw tour voorstel of de informatie die u op onze website en een derde partij, in het bijzonder de gebruikers van deze website ter beschikking te redden. We behouden ons het recht voor om de set door u tour suggesties en toelichtingen of informatie op elk gewenst moment, zonder mededeling, voor welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk, of te verwijderen beëindigen. Vanuit dit je opgroeit geen enkele claims.

Dank u voor uw inspanningen!

 

4. Voor de inhoud van externe websites, nemen we geen verantwoordelijkheid; in het bijzonder, zijn wij niet aansprakelijk voor hun verklaringen en inhoud. We hebben ook geen invloed op het ontwerp en de inhoud van de sites waarnaar koppelingen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl. Een doorlopende controle van de sites waarnaar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, vindt niet plaats. We maken de inhoud van de sites waar je kunt krijgen van www.oberoesterreich.nl door middel van hyperlinks of waarnaar wordt verwezen door de hyperlinks op www.oberoesterreich.nl, hen niet te bevorderen.

 Interactief hoogteprofiel

GPS gegevens downloaden
PDF aanmaken

NL: Tour-Details

Startplaats: 4981 Reichersberg
Bestemming: 4780 Schärding

Tijdsduur: 1h 13m
Lengte: 19,6 Kilometer
Hoogte (aflopend): 10m

Laagste punt: 303m
Hoogste punt: 318m
Moeilijkheidsgraad: Middel
Conditie: Middel
Panorama: Enigszins uitzicht

Wegdek:
asfalt

powered by TOURDATA