De eerste brug over de Inn werd in 1260 gebouwd in opdracht van hertog Hendrik XIII.
In de eeuwen daarna werd deze houten brug herhaaldelijk verwoest door overstromingen, windvlagen, oorlogen en branden. Nadat een ijsstorm in januari 1880 een deel van de houten brug die Braunau met Simbach verbond had weggerukt, bouwden de Oostenrijkse en Beierse regeringen in 1892-94 samen een stalen vakwerkbrug op bakstenen pijlers en landhoofden. Deze brug werd aan het einde van de oorlog in 1945 opgeblazen. Pas in 1950 werd de nieuwe brug gebouwd door de Oostenrijkse en Beierse regeringen in samenwerking met het in Linz gevestigde "VOEST". Het is een zogenaamde "dekbrug", d.w.z. dat de rijbaan boven de draagconstructie is gemonteerd zodat je in alle richtingen vrij zicht hebt. Lengte: ongeveer 272 meter Breedte rijbaan: 7,50 m Twee voetpaden: elk 1,50 m breed.
Klik op de knop "PDF nu creëren" om het document te creëren.
Loading...
Hartelijk dank voor uw belangstelling. Wij stellen nu een document voor u op. Dit kan een ogenblik duren. Zodra het pdf gereed is, wordt het in een nieuw tabblad geopend. Hiervoor dient u de pop-upblocker van uw browser voor onze website te deactiveren.